2016年3月24日木曜日

The Day of Thinking of Beloved Ones -- 大切な人を想う日

(日本語は英語のあとにあります)

Two years ago yesterday, I lost my mother.
There isn't even one day without thinking of her even before her death, but after her death, I think of her more, especially every year yesterday.


So as this year.

But this year, there are many thoughts which are trying to drag me to the negative feelings coming in due to the terrors of Istanbul and Brussels.
Fear, anxiety, anger, hatred...

I need to cut this chain because I know this doesn't give me any solution, but creates another negative emotions.

Some says the world in front of us is the reflection of our mind.
Then, why don't we imagine the world we want.




昨日は母の命日。
2年前の昨日、私は日本から遠く離れたイスタンブールで、突然の母の死を経験しました。
母のことは死んでしまう前も想わない日はありませんでしたが、毎年命日には普段よりも母のことを想って過ごしていました。

でも今年はちょっと違います。

先週の土曜日イスタンブールで、そして一昨日ベルギーのブリュッセルで起きたテロの影響で、3回忌に当たる今日は母のこと以外にもたくさんのことが頭の中や心の中で渦巻き、思考がどうしても悲観的な方向へと傾きがち。
不安、恐れ、怒り、憎しみ、、、
でもそこには問題を解決するこたえはなく、単に別の悲観的な感情を生み出すだけです。

この世の中は私たちの心が反映されたものだという人もいます。
私もそれを信じています。
ならば、自分が「こうあって欲しい」と願う世の中を強く想うのもいいんじゃないか。
私が「こうあって欲しい」と願う世の中は、このビデオにあるようなとてもシンプルなもの。

********************
Masmavi Gezegen (青い青い惑星)
   あなたとわたし、一緒に行こう
   あなたもおいで
   とっても遠い、ちっちゃな青い星
   昼間は太陽が暖かく、
   夜には月があって、空が輝いていて
   その星の名前は地球
   鳥が空を飛んでいて、花が咲いていて、
   子どもたちがみんな遊んでいるの、地球では。



ブログランキングに参加しています。 応援していただけると嬉しいです。
にほんブログ村 海外生活ブログ トルコ情報へ

にほんブログ村 旅行ブログへ
にほんブログ村

0 件のコメント:

コメントを投稿