2014年12月31日水曜日

The Year of 2014 -- 2014年という年

年末最後のエントリーは、英語と日本語の両方で。
(日本語は英語の後、写真の下にあります)


The year, 2014 was another big year for me in many ways.

There were bitter separations in my birth month almost at the same time.  I felt like I was left all by myself in a deep darkness, and I would never be able to get out.  But I thought I was OK, however, after a while, everything made me worse,  almost lost of the the meaning of life.

But I was saved by my friends.
They have been so honest, sincere and non-judgemental, and simply just listened to me.  They didn't say much, but gave me a lot of awareness.
I stopped saying "if"s and accusing myself, and I have accepted what I am instead.

I started traveling again, and visited so many beautiful places and meeting so many lovely people.
Traveling always gives me a strength to live and allows me to be true self.
I hope I will travel even more in 2015 discovering more beauties of this planet.

May the coming new year full of joy and happiness for everyone. :)

With love and many thanks to you all.

空からのメッセージは、『自由』
詳しいことは元旦にお伝えします。

早いもので、2014年も今日で終わり。

私にとって、今年もまた、とても変化の多い一年でした。
今年の誕生月には辛い別れを経験し、しばらくは大丈夫だったものの、それから数ヶ月後、出口のない闇へと迷い込み、生きている意味さえ分からなくなった時期がありました。

けれどそんなとき、私を救ってくれたのは、公平で、誠実で、自分の意見を押し付けない友だち。
彼らはどんなときでも辛抱強く私の話しに耳を傾けてくれました。
それによって多くの気付きを与えられ、『もし』を言ったり、自分を責めることを止め、その代わりに、ありのままの自分を受け容れました。

そしてそれから再び旅に出始め、旅先で美しい風景やすてきな人たちとたくさんたくさん出逢いました。
言葉も習慣も違う国を一人で旅することは、私に勇気を与えてくれ、そして私は力まず,頑張らず、飾らない『本来の自分』でいることができます。
2015年は、今年以上に旅をして、この地球の美しさをもっともっと経験できたらと思います。

来る新しい年が、みなさんにとって、喜びと幸せでいっぱいの一年になりますように。

愛と感謝をこめて。

2 件のコメント:

  1. 来年はさらにパワーアップして行きましょう!私も月並みですが、一日一日をしっかりと過ごしたいと思います!
    ※駄洒落なしです(^^)

    返信削除
    返信
    1. marchinさん、いつもコメントありがとうございます!今というときは二度とありません。そんなひと時でも、出逢う人がその場限りでも、ご縁を大切にして行きたいですね。お互い、よい一年にしましょう!※私もダジャレなしです(笑)

      削除